Vagel

Visst är det underbart när Linus vaknar upp strax efter klockan sex och vi måste gå upp tidigast sju, jippi vad jag älskar dom dagarna. Speciellt när jag sedan ska jobba hela dan och inte kan gå runt och vara halv dan. Det är bara att inse att man måste masa sig upp, bre en macka och sätta på pippi på tvn. Men smart som jag är så kryper jag ner i sängen igen och mojar mig som vi säger, lägger mig och läser min bok som jag bara mer och mer blir besviken på. Sen till råga på allt så har jag fått en vagel i ögat, den sitter sådär underbart mitt i syn fältet så jag ser den hela tiden. Jaja bara att leva med det med, sånt är livet. När vi kom till dagis hängde där ett fint färgat kort som det stod Linus på, Linus har blivit bjuden på sitt första kalas. Åhh vad kul, jag tror jag gör större sak av det än vad Linus gör. Men tänk, min plutt har blivit bjuden på kalas det betyder att han börjar bli "stor" nu. När jag sedan skulle ringa och säga att Linus jätte gärna vill komma (han vet dock inte om kalaset) så var killen som skulle ha kalaset sjuk, synd. Men det blev bara uppskjutet så kalas kommer det allt att bli sen. Killen Linus skulle på kalas hos hade åkt på vattkopper så nu får vi se om Linus får det också, hoppas lite på det så har vi det avklarat sen. Annars på jobbet har dagen bara försvunnit, vet inte riktigt vad jag har gjort. Vet att jag tömt två stora lådor men sen har jag ingen direkt aning, dagen har bara rusat iväg och vips så var klockan så mycket att vi skulle förbereda för stängning. Jag och Angie mötte upp mamma i Mölndal och hon var så snäll och körde hem oss, gör så jäklans mycket när man får skjuts hem. Guld värt är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0