Trött

Sitter som en säck potatis i soffan och ögonen går i kors. Kan inte förstå hur trött man kan vara efter en lång dag på jobbet. Det har varit lite kaos på jobbet idag då det har varit några sjuka och inga som kan komma in och jobba. Jag fick böna och be Angie att hon skulle komma in och snäll som hon är kom hon in och stängde med mig, tur de annars hade jag fått stänga själv (hade fått fixas på något vis) Dagen på jobbet har gått fort och jag har byggt om en massa på min avdelning. Jag och Angi prromenerade till bussen och otur som vi har börjar det att regna, innan vi kom fram till hållplatsen nästan öste det ner. När vi kom till Mölndal stod Aina där och väntade så det blev att ta följe med henne med. Väl hemma värmde jag bara lite mat och nu sitter jag här i soffan och är hur trött som helst. Ska strax lägga mig. Men först måste jag sitta och minnas tillbaka tre år och 364 dagar. För i morgon fyller underbara Elsa fyra år, jag hann precis komma in på förlossningen då min vän Linda låg där. Jag skulle ta hand om hennes andra dotter medans hon och hennes man var där inne. Jag minns det som igår, handen jag la på hennes axel och sa att jag var där. Bebisen hennes man kom ut med inlindad i en filt. Bebisen jag fick ta hand om medans min vän Linda var inne på operation och låg på uppvaket. Jag satt med en helt ny liten bebis, själv var jag i nästan i vecka 20. Jag kommer aldrig att glömma denna dag då Elsa föddes, det var en speciell men underbar dag jag alltid kommer att minnas som att det var igår! Elsa jag kommer alltid att finnas här för dig, du betyder något speciellt för mig!



Kommentarer
Postat av: Linda

Så fina ord om vår lilla Elsa Tack

2011-03-10 @ 23:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0