Sjukhuset

Nu är det natten mellan söndag och måndag och jag tänkte testa att mobil blogga vi får se hur detta slutar. Tänkte beskriva lite om vad vi har varit med om dom sista dagarna. Lördagen började jätte bra trots att linus vaknade så tidigt. Vid lunch tid åkte vi iväg och kollade på en nisse pisse som daniel ev skulle köpa. Och så vart det. Sen bar det av hemåt och jag kröp ner för att vila lite innan vi skulle iväg till aina mfl på kalas. Det var jätte trevligt där med dunder god mat. Angelique kom dit med hugo så det vart lite bebis mys. Linus var lite gnällig och vi tog det som om han var trött. Hade ju varit en lång dag. När vi kommer hem så skakar linus som ett Asplöv och vill lägga sig på direkten. Han var lite varm precis som om han hade lättare feber. Kvällen vart orolig i linus sömn och daniel tittar till honom vid ett tillfälle och då kissar han ner sig i sömnen, vilket han inte gör så ofta längre. Något senare kryper även vi ner och linus gnäller lite ifrån sin säng och kommer in till oss för att sova. Daniel lyckas inte somna och går upp en liten stund medans jag och linus somnar om. Jag vaknar till av att linus ligger och skakar, han har fått en kramp. Jag ropar på daniel att han ska komma då linus krampar. Vi får ingen kontakt med honom och det bubblar ur munnen på honom. Jag slänger mig på mobilen och ringer 112. Dom skickar en ambulans med det samma. Under tiden fortsätter linus att krampa med lättare andnings uppehåll, till slut hänger daniel honom över armen och det blir något bättre. Jag får prata med en från sos alarm och han säger att vi ska ställa oss svalt med linus. Daniel ställer sig på trappen med honom krampandes i famnen. Linus slutar att krampa efter ett tag men är helt borta, äntligen kommer ambulansen och vi hoppar in. Daniel kör efter. Under tiden jag pratat med sos har jag hunnit att klä mig, kolla hur linus mår och få in daniel att klä sig. Linus kvicknar till något i ambulansen men är fortfarande svår att få kontakt med. På östra börjar dom ta prover och vi skickas iväg på röntgen av magen. Sedan blir vi inskrivna på den avdelning vi låg på sist. Dom tar mer prover och sätter dropp på linus. Det börjar bli sen närmare 4 på morgonen och daniel drar sig hemåt och vi kryper ner för att få sova lite. Idag söndag har det varit full rulle på linus och han har varit feber fri, fram tills kvällen. Alla prover ser bra ut. Nu är klockan närmare tre på natten och linus har 40gr feber äter glass och kollar på shaun. Linus har även akt på krupphosta men får adrenalin för detta. Så nu ska vi försöka få lite sömn. Uppdaterar mer när jag orkar.

Kommentarer
Postat av: Anna O

hoppas ni snart slipper sjukhuset och att linus piggar på sig. Skickar en bamsekram till er.

2011-01-31 @ 13:50:42
URL: http://nyttkapitelimittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0