Nyårsafton

Dagen började på jobbet och vi hade mer att göra än vad jag trodde. Vid ett tillfälle hade vi tre kassor öppna och det var full rulle i butiken, man hann knappt med och göra något. Efter jobbet kom Daniel och Linus och hämtade mig, sen bar det av hem för att fixa inför kvällen då mamma och Garry skulle komma förbi oss. Jag började med att fixa pannacottan som vi skulle äta till efterrätt, hade även köpt färska jordgubbar som vi skulle ha till. Sen var det bara att duka och fixa bordet där vi skulle sitta och äta. Hade köpt två kandelabrar på jobbet för att ha på bordet men det visade sig att jag bara kunde ha en eftersom först så var taklampan ivägen och sen så sitter ju Linus på gaveln och det är inte jätte tryggt att ha den framför honom. Efter dukningen var det bara att klä sig och sen kom mamma och Garry. Vi åt en god förrätt och sen till varmrätt vart det flamberad oxfilé med bakadpotatis och god sås till. Mumma var detta. Sen till efterrätten vart det ju panacotta som vart lyckade den med. Lite senare tog vi fram ostbricka och färska frukter. Sen var det dags att bege sig ut och vi bylsade på oss varma kläder. Linus tyckte det var jätte spännande med alla raketer. Efter att vi skålat in det nya året så gick vi in och Linus däckade på soffan till shaun och Daniel körde hem mamma och Garry. Sen la vi oss på soffan och kolla på film men kan säga att jag däckade ganska fort sen var det bara in i sängen och sova vidare.


Min dukning


Nu skall förrätten ätas


Mäster kocken i full gång                             Oxfilèn flamberas


Den underbart goda maten


Mamma och Garry                                                      Daniel smuttar på vin



Min fina prins                                              Jag fick vara med på ett litet hörne


Pannacottan                                       Frukten till ostbrickan


GOTT NYTT ÅR OCH GOD FORTSÄTTNING!


Kommentarer
Postat av: ia

Ni såg ut o ha super mysigt. Tråkigt dock att ni ej kom ner. Din dukning blev super fin. Blev nöjd med min med. Men det var kandelaberna som gjorde det. :D

2011-01-01 @ 14:48:42
URL: http://psiloveshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0