Frukost

Vad underbart att jag fick sova ganska så länge idag, Linus vaknade först 8.45. Helt yrvaken ringer jag mamma eftersom vi skulle träffas för att åka till syrran och äta frukost. Jag vet inte vart jag får det ifrån men jag kläcker ur mig "är du redan hos Jessica?" Nä säger mamma vi hade ju bestämt att vi skulle åka dit gemensamt, ja som sagt ny vaken var jag. Vi köpte med oss lite färskt gott bröd och sen begav vi oss hem till syrran. Jag har ju inte varit i deras nya lägenhet än, men kan säga det att den var helt underbar. Jätte fin lägenhet. Det jag gillade speciellt med den det var den ut buktande väggen i hallen. Sen har jag passat på att gosa lite med Cornelia, vi stod och kollade på när Linus blåste bubblor på balkongen. Cornelia har nog den skönaste stilen på att åla som jag någonsin har sett, hon såg ut som en liten larv som tog sig fram. Åh vad go du har blivit lilla tjejen, nä hon börjar ju att bli en stor tjej nu. Hon är redan åtta månader, vad fort tiden går! När vi kom hem igen så gick Linus och la sig, jag intog soffan med min nya tidning som kom hem idag. Sen har jag suttit på trappen och njutit av solen i lugn och ro. När jag satt där på trappen och pratade med Mia blir jag helt ifrån mig då det först flyger förbi en citronfjäril och i samma veva kommer det en påfågelfjäril. Det hann även flyga förbi en geting och en fluga surrade runt. Har tagit en riktig runda i trädgården idag, alltid lika kul att se vad som kommer upp. Pionen jag fick skott från av Mias mor kommer upp den med, vi var lite oroliga att den inte skulle ta sig men den kommer allt upp. Älskar våren då allt börjar att visa sig



Lånad bild på Cornelia från syrran då jag inte tog några kortidag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0