Söndag

Det var bra segt när väckarklockan ringde klockan nio på söndagsmorgonen. Men var ju tvungen att gå upp eftersom jag skulle på bokmässan med Lottis. Hade sett fram emot denna dag sen innan helgen. Vi skulle träffas upp utanför mässan och precis när jag skickar ett sms till Lottis för att kolla vart hon är så stiger hon av vagnen. Väl inne på mässan beger vi oss till dom bilar som man kan hämta ut pengar ur, då slår det mig att mitt kort krånglar och jag oftast inte kan hämta ut pengar från min egna bank utan det går bättre i en annan bank. Naturligvis kunde jag inte hämta ut så Lottis plockade ut för oss båda så hon skulle få utav mig sen. Vi började att avverka ena delen av mässan och efter en stund vart det lite fika. Jag tycker inte att det fanns något speciellt i bokväg denna gången och att det var dyrt för att vara en mässa. Jag kom därifrån med en bok om bondgårdensdjur till Linus. Efter mässan skulle vi äta brunch men det fick bli en fika istället  med Mia och Jocke oxå, jag skulle nämligen möta upp Daniel vid ögonakuten. Han hade i torsdags fått något i ögat och han såg bedrövlig ut med ett öga som var rött som få och rann till tusen. Kan ju säga det att det var tur att vi fick iväg honom, för det visade sig att han hade en metallflis som börjat att rosta i ögat. Dom fick ta bort denna och sedan slipa bort rosten, usch vad hemskt det såg ut, men det måste ha varit värre för Daniel. Sen bar det av hem för att äta pizza med Khim som senare skulle köra hela vägen hem till Uppsala medsin dotter. Det blev bara lite mys på soffan annars denna söndag och sen en tidigt i säng.

 

                                  



            
                                       Daniel efter läkarbesöket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0