Helg

Nu var denna helgen över. Jag började helgen med att jobba och slutade helgen med att jobba. I fredags jobbade jag heldag och stängde med Mia. Väl hemma så hade Daniel tänt en brasa, såå mysigt när han gör det, jätte härligt att komma hem till. Igår lördag så jobbade jag heldag med Patrik och det som hände på jobbet var la att vi, jag Patrik och Christopher monterade blandare på handfaten. Vi satt alla tre på golvet vid badrumsvisningen och det kan nog ha sett lite roligt ut. Tre pers sitter med två handfat och försöker sätta ihop blandarna så det blir rätt. Men min dag började bra emd att jag fick pina Christopher lite =) Han hade en tejp med kopress på bröstet och jag frågade på skämt om jag fick dra bort det, han tittade på mig och funderade och sen fick jag dra bort tejpen. Jag tog ett ordentligt grepp om tejpen och drog, oj vad onte det såg ut att göra, men han höll minen.. Hehe.. När jag åkte hem på kvällen gick jag av i Kållered för att möta upp Daniel och Linus på Coop. Idag var det tacos till middag, mumma.

 

 

Idag söndag kan jag ju inte direkt säga att morgonen var på min sida. Jag gick snällt upp fem i som jag brukar göra och bussen går kvart över. Var inge vidare me folk ute, men vad ska man vänta sig en söndags morgon? Tänkte inte mer på de, när jag kom till Sahlgrenska vart jag lite stressad då bussen jag skulle med kunde komma när som helst. Jag hann nog vara vid hållplatsen i en halv minut innan bussen kom. Sen satt jag och väntade på att mamma skulle ringa hon sa igår att hon skulle ringa tidigare idag. Men ingen mamma ringde, tänkte att hon hade nog mycket att göra på jobbet. Precis när jag far förbi Patriks hållplats inser jag att han inte var där, fick lite smått panik över att han kunde försovit sig eller nåt. Ja ja han kommer tänkte jag. Precis efter att jag plingat för att gå av ringer mamma och frågar om jag stigit på bussen än. Ja säger jag jag är nästan framme vid jobbet. Mamma låter fundersam och frågar vid jobbet? Redan? Ja säger jag igen. Mamma frågar mig då om jag vet vad klockan är. Ja kvart över säger jag. Ja kvart över åtta säger mamma. Det visar sig att jag åkt en TIMMA för tidigt till jobbet!! Hurra vad glad jag blev, inte alls då det slog mig att jag inte kan gå in på jobbet för att det är larmat till en viss tid innan vi får gå in. Jaha vad ska jag göra nu då? Som tur var så Hade  Coop öppet så jag gick in där och strosade runt. Jag har nog gått igenom alla deras avdelningar nu... Tiden gick fort, jag köpte lite fika till mig och Patrik och mötte honom vid jobbet för en ny arbetsdag.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0