Tiden går så fort

Just nu ligger jag hemma i soffan och försöker bli frisk fån denna förbaskade förkylningen. Den har följt mig sen i lördags och vill inte ge med sig. Igår på jobbet var det en pina, mådde inte alls bra. Det värsta är nästan när man börjar att hosta när man hjälper en kund och man försöker att kväva hostan. Åh ja vad bra det går, inte alls. Utan det blir bara femtioelva gånger värre. Som tur var så kunde Angelika jobba en stund för mig så jag kunde ligga hemma i sängen idag och försöka bli bättre. När jag gick upp för att lämna Linus på dagis visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Hade en sån jäkla värk i pannan och ner mot näsan, jaha bihålerna tänkte jag. Efter dagislämning var det till att ta tabletter och lägga sig. Somnade först efter en stund då tabletterna börjar värka. Usch vad ont det gör! Så nu ligger jag i soffan och hoppas på att detta ska ta slut snart, har inte tid att vara sjuk, vi åker ju snart. Hoppas verkligen att det gått över tills dess. Idag är det bara två veckor kvar tills att vi åker. Helt sjukt vad tiden går fort. Snart ligger jag på stranden med något gott att dricka i handen och kollar på när Linus och Daniel busar på stranden. Ja drömma sig bort kan man alltid göra men snart så ligger jag där på stranden. Nä nu ska jag försöka att vila lite till, för sen kommer Linus och Daniel hem och då kan jag inte vila. Enligt Linus kan man ju inte låta mamma vara ifred lite..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0