Kaffe, tjöt, färgning och matlagning

Idag började jag klockan sju och skulle packa upp varor som kom på morgonen, tack å lov kom det inte så mycket. Detta är jag jätte glad över, vet inte om jag klarat det om det var en jätte leverans. Men nu gick det jätte bra. Efter jobbet åkte jag till jobbet ;) jag åkte till Askim för att städa. Det tog samma tid som det alltid gör att städa. Efter städningen begav jag mig till Mia för en kopp kaffe och massa tjöt om allt och inget. Sedan begav vi oss av hemåt för att hämta Linus på dagis. Linus blev jätte glad när vi hämtade honom. Väl hemma så åt vi lite och sen vart det lite nätet och Daniel kom hem. Jag, Mia och Linus tog en promenad till affären för att köpa salt till färgningen av Giggy. Måste verkligen göra något åt honom nu, han har blivit så solkig i färgen och ser ganska så sleten ut. Mia hade rosa färg kvar sen en färgning av byxor så jag fick det av henne. Vi passade även på att handla lite mat inför kvällen och det vart gott kött, kroketter och massa sallad. Vi var ju tvungna att gå en liten omväg hem för att kunna dissa andras hem och trädgårdar ;)  När vi kom hem så åkte Giggy in i maskinen och Linus fick hjälpa till att fixa i ordning allt inför färgningen, Giggy skulle bada som vi sa. Linus fick hälla på salt men Mia satte in koppen med färg. Sedan började maskinen att ta in vatten och hjärtat slog så jäklans hårt för jag var nervös över hur resultatet skulle bli. Kan ju säga det att vattnet vart bra ROSA!! Medans Giggy låg i maskinen hoppade Linus in i badet och vi började med maten. När Giggy var klar hade färgen oturligtnog inte fastnat på honom utan vi måste köpa fix? Maten vart jätte god och vi propp mätta. Idol sattes på på tvn och vi slösurfade och Linus gick och la sig. Nu har Mia åkt hem och jag tror att jag ska krypa i kojan då det är jobb i helgen. Bilder på Giggys "färgnings" försök kommer snart.

 
Giggy får salt över sig                                  Färgen och saltet är på plats

 
Linus kollar så Giggy har det bra när han badar i saften


Mia och Linus kollar på en hoppande Giggy i saft

Kommentarer
Postat av: Lottis

Jag är löjligt nyfiken på hur Giggy kommer se ut färgad hihi.. Rättade sagt hur han verkligen ser ut! :P

2010-10-09 @ 21:13:56
Postat av: ia

Hej hopp. Tack för denna dag. Lika underbar som alla :D Synd med Giggy att han ej blev rosa men me lite fix löser vi det :D Så får han bada i "saft" igen.

Kram kram

2010-10-10 @ 11:36:38
URL: http://psiloveshoes.blogg.se/
Postat av: Anna O

attans att vi inte får tag i en ny..

Trodde jag ju aldrig att den skulle bli en sådan favorit när jag gav bort den :)

2010-10-10 @ 19:25:42
URL: http://nyttkapitelimittliv.blogg.se/
Postat av: Helene

Lottis: Jag vill verkligen ha färg på Giggy nu så han ser lite fräschare ut. Har du inte sett bilde på Giggy från början? Då måste jag fixa det!



Ia: Ska försöka köpa fix i veckan så får vi hoppas att Giggy blir rosa igen =) Skam den som ger sig.



Anna: Jag har funderat på att kontakta den radiostation som hjälper till att få tag i saker till lyssnare som dom söker men inte finner själva (om dom fortfarande gör det..) Ja Giggy har han tagit till sig, det är Linus och Giggy. Där Linus är är Giggy. Jag får gömma honom i skåpen hemma på dagarna annars är det bara han som gäller =)



Kraam på er alla

2010-10-10 @ 19:38:41
URL: http://linusmammas.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag skickade iväg ett mail till Coop idag.

Lånade två bilder på Giggy ifrån din blogg.

Hoppas det var okej.

Hoppas dem kan hjälpa oss i jakten på en ny Giggy.

Försöka går ju :)

Kramar



2010-10-11 @ 00:00:42
URL: http://nyttkapitelimittliv.blogg.se/
Postat av: Helene

Anna! Tack så jätte mycket, gjorde absolut ingenting att du lånade bilderna! Vad spännande, nu får vi se om dom kan leta fram någon ny Giggy =) Väntar med spänning på svar! Kraam

2010-10-12 @ 09:12:19
URL: http://linusmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0