Heldag måndag

Vi blev upphämtade vid åtta tiden med buss och sen bar det av, vi skulle åka runt på massa olika ställen. Vårat första stopp blev ett besök på ett gummiplantage, där vi fick information om hur det funkar med träd, hur dom framställer gummi och hur plantagen sköts. Efter detta satte vi oss i bussen igen för att ta oss till båtar som skulle ta oss till James Bond ön (Koh Ping kan). Här kunde dock jag inte följa med att kolla för Linus somnade i min famn i båten så jag satt kvar. Nästa stopp var vid en ö som är uppbyggd på pålar, här åt vi även lunch, det som var lite tråkigt det var att det regnade när vi var här så vi kunde inte kolla runt så mycket på ön. Båtfärd tillbaka till fastlandet och vi satte kurs mot ett grott tempel. Det första vi möttes av när vi steg ur bussen var MASSOR av apor, det sägs att dessa skyddar templet och får därför härja fritt här. Vi gick in i templet och kikade runt och vi blev välsingnade av en munk alla tre. Sedan vart det bussen igen och denna gång var det mot sista stoppet som var på en cashewnötsfabrik, här fick vi smaka på en dryck som dom hade gjort av dessa nötter. Fy tusan vad sött det var, inget gott alls :S Sedan bar det av hemåt efter en lång dag i buss och båt. Detta var en mycket rolig utflykt och man lärde sig mycket trots att guiden var Dansk. När vi kom hem duschade vi bara och bytte kläder sen tog vi en Tuc Tuc till Karon beach där vi shoppade och åt middag. Vi var hemma ganska så sent så det var bara att krypa i kojan eftersom vi skulle upp tidigt dagen efter igen.

Gummiträd med annanas under      Gummi tillverkning

Påväg till James Bond ön

Den berömda klippan i vattnet                                    Byn på pålar

Skolan vi besökte                                               En av alla apor utanför templet

En softare till apa                               Inne i grott templet