Stackars liten

Inatt vaknade först Daniel av att Linus ropade efter mig och var ledsen. När han försökte att trösta honom märkte han att han var skållhet och han började hosta som en tok. Jag vaknade jag med av att Linus var ledsen och av hostan han får när det är kruppen som spökar. Jag skickade ut Linus och Daniel på balkongen för att kyla ska vara bra för hostan och vidjar luftrören, bara det att jag tänkte inte på att vi är i Thai och där blir det inte mycket kallare om natten. Jag blötte ner en handuk och la om Linus för att kyla ner honom och kom på det att vi har ju acn och sänkte den till strax under 18grader. Lyckades att få ner febern något och när jag tog tempen så visade den 39.8grader. Usch vad maktlös man känner sig när något sådant händer så plötsligt, visst det är inte livshotande men man är inte hemma i det trygga. Efter en stund kröp Daniel ner i sängen med Linus och dom båda somnade där. Jag vaknade nu vid elva och då sov dom så gott. Kan förstå att Daniel inte sovit det bästa i natt men vad gör man inte för sin kotte?! Nu har dom precis vaknat och Linus är i full gång med att fiska ankor, man märker inte för fem öre att han haft sån hög feber i natt utan bara att han hostar som en tok. Så jag ska nog försöka att undvika att bada med honom så gott det går idag men vi får se hur detta slutar..


Kommentarer
Postat av: ia

Men lille killen då....usch inte kul för varken er eller honom. Hoppas resten av resan blir bättre igen innan ni skall åka hem.

2010-11-08 @ 10:34:38
URL: http://psiloveshoes.blogg.se/
Postat av: Lottis

Stackars liten.. Hoppas hostan blir bättre snart! :)

2010-11-08 @ 11:18:47
URL: http://justmel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0