Snöig men mysig dag

Jag började dagen med att åka till läkaren med mitt kära öra, och dom frågade om jag hörde bra. Njae sa jag på det onda örat hör jag inget och på det andra lite dåligt. Och dom sa att det är efter alla öroninflammationer jag har haft och det vet jag ju redan. Sköterskan kunde inte se min trumhinna pågrundav all vätska som var där så hon var tvungen att tillkalla en läkare som fick kolla också. Han frågade om jag badat och jag berättade att vi varit i Thailand, så han kom fram till att jag ev har en hörselgångsinflammation så jag måste tillbaka i morgon och då ska dom "dammsuga" örat på mig för att kunna se bättre vad det är. Och om jag inte minns helt fel från när jag var liten så är inte detta det bekvämaste man kan göra, men men det är bara att bita ihop. Sen ska jag även prata med dom om man kan göra något åt mina öron eftersom jag har inflammation ca 3-4ggr om året inte så vanligt bland vuxna då det är en barnsjukdom. Efter Läkaren gick jag och handlade inför mitt och Mias pepparkaksbak. Hade ju lovat julstämmning idag så det blev lussekatter, glögg, julmust och skumtomtar inhandlat. Sen mötte jag upp Mia hemma och vi åt först lite lunch så vi skulle orka att baka. Mia hade med sig sina formaroch jag hade mina men det roliga var att vi hade inte samma av någon form. Det vart mycket kavlande och pressande mellan plåtarna i ugnen. Men vad goda dom blev. Vi fyllde en stor burk och två mindre så nu har vi ett litet tag. Efter baket började Mia att färga mitt hår och jag fick lite små panik när håret började bli rött :S Mia gjorde allt för att jag inte skulle gå i taket. Så vi får se hur detta slutar, får kolla igen i morgon när det är ljust ute och se vad jag tycker. Nä nu blir det mys i soffan, man måste ju ta vara på denna mörka tid så gott det går :)


       
      Här ska det bakas pepparkakor!              Första plåten snart full

        
                                   Massa goda pepparkakor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0