Nästan en vecka...

Flygresan hem gick bättre än väntat, gick snabbare hem enligt mig. Väl framme får vi nästan vänta 40min innan våra väskor kom, lagom glad var man då när man bara vill komma dörifrån och hem. Utanför stod Khim och väntade på oss och vi satte oss i bilen med kurs mot Göteborg. Usch vad lång denna bilresa var, trodde aldrig den skulle ta slut. Väl hemma låg det en hel hög med post så öppnade bara det viktigaste och sen hoppa jag i kojan, hann nog inte mer än att lägga huvudet på kudden innan jag somnade. Tur va väl det eftersom Linus vaknade strax innan 06 och ville ha smörgås och kolla på Shaun. Så det var bara att kliva upp och se glad ut. Vi gjorde inte så mycket under dagen och på em vart det fika hemma hos Aina. Hon hade tagit ut kompledigt så att hunden inte skulle vara hemma själv så länge, åh vad jag skratta när jag fick höra det. Vi blev även tillfrågade om vi kunde passa våran egna hund till dagen efter. Och det kunde vi ju. Efter kaffe och fika bar det av ner till pizzerian och hämta maten vi beställt och sen hem för att avnjuta detta. Så det vart soffläge igen. Helt underbar dag! Söndagen var i stort sett på samma nivå som lördagen och Linus var snäll och vaknade 06 och det var bara att gå upp och göra frukost. På kvällen kom syrranmed Ello och Cornelia, Pappa och Hasse kom dom med. Så det vart fika och massa rese prat. Jag gosade naturligtvis en massa med goa runda Cornelia. Linus var lycklig att Ello var här och var som en svans på henne, han gillar sin kusin. På måndagen hämtade Mia mig vid halv sju och vi åkte till jobbet för att jobba en timma och sen vara på möte i två timmar. Efter mötet hämtade mamma mig på jobbet och vi åkte till Ullared för att köpa vinter kläder till Linus. Tusan vad mycket folk det var, det var inte ens kul att gå där då. Men fick köpt det viktigaste och det var overall och vinterjacka och skor till Linus. Sen nu tisdag och onsdag har det varit jobb och dagarna bara susar förbi. Idag har jag även gjort ett blom och ljus fat som står på vardagsrumsbordet. Jätte fint blev det. Alla lyktor som står på brickan går i rostfritt och sen har jag grönmossa runt och tre hyacinter. Åh vad jag längtar till 1a advent nu :)
I morgon är det åter igen jobb och på fredag kommer Angelika att jobba för mig då jag ska få tummen ur att gå till läkaren med örat... Bättre sent än aldrig. Efter det ska jag till Askim och städa, här var det en månad sen sist jag var där. Efter detta ska jag träffa Mia och bara vara (tror jag) Jo hon ska ev färga håret på mig, vi får se om vi lyckas bättre dena gång. Nä nu ska jag krypa i kojan är sjukt trött, natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0