Fam Gustafsson

Då satte man sig på planet till Malaysia, planet var inte ens halvfullt. Men det skulle ju bara mellanlanda i Malaysia för att sen flyga vidare. Flygresan gick jätte smidigt och vi fick gott att äta och dricka på planet. Väl framme så vart vi lite förvirrade då vi hamnade i som en avgångshall med ett tåg som gick där inne. Vi hade ju fått redaq på att när vi gick ur tullen skulle vi till ett bås där dom sålde taxi biljetter. Så det var bara att fråga vart detta bås var, dom tittade skrattande på mig och sa att ni måste ta tåget och gå igenom tullen först sen kan ni köpa biljetten. Så vi tog första bästa tåg och gick igenom tullen och lämnade våra tillfälliga visum. Köpte taxibiljett och begav oss mot Mont Kiara. Taxiresan gick jätte smidigt och vi gick av vid den skola vi skulle gå av vid. Skickade ett mess till Lotta om vart vi var och började gå åt det hållet vi trodde det var. Vi hittade fram till deras portvakter och väntade på att dom skulle komma. Det var Lotta, Magnus och Joel som mötte upp oss. Sedan vart det en öl vid deras pool. När vi kom till lägenheten packade jag upp alla gosaker jvi hade haft med oss och Madde fick sina ostbågar. Vi blev runtvisade i lägenheten och sen bar det av till ett Pent house högst upp i huset för att hälsa på de svenska som bodde i huset och några andra. Vi stannade inte så länge eftersom klockan var mycket och vi trötta. Vi hade nästan hela morgondagen inboka så det var gott att komma i säng. Vi börjar morgonen med en god frukost och sen bar det av. Det första stoppet var vid ett akvarium och vi kikade på alla fina fiskar. Efter detta bar det av till ett shoppingcenter som ligger vid Twin tower i KL. Jäklans vad stort det var! Sen bar det av hemåt och vi fixade lunch och begav oss iväg till en ap park/berg, kommer dock inte ihåg vad denna hette.. Oturligt nog hann vi inte gå så långt eftersom det började ösregna, vi sökte skydd i ett litet hus med bara tak och hade picknik här. Sedan vart det lite fotboll och Linus och Joel hoppade i vattenpölar. Kul hade dom iallafall. Hem igen och fixa oss inför att gå ut och äta på kvällen. Vi fick besöka deras favo ställe som hade mycket god mat. Efter frukosten på söndagen bar det av till en djurpark. Och här var första stoppet hos girafferna och elefanterna. Det var helt fantastiskt hur nära man kom djuren, inte som hemma i sverige där man står 4-5m ifrån djuren om man har tur. Det var varmt och gott denna dag så en glass satt fint. Efter djurparken bar det av hemåt och vi åt lunch och Linus vilade. Efter lunchen stack jag, Daniel, Magnus och Madde iväg till Chinatown och shoppade lite. Jag fick tag i en sked och en present till MIA! Efter vistelsen här så bar det av hemåt igen och vi började med maten vi skulle äta. Jag fick följa med Lotta och Madde till en butik att handla lite i. När vi kom hem satte vi igång Daniel med att göra dragonsås, åh vad god den blev! Det vart en helt underbar måltid med massa prat och mys hemma hos fam Gustafsson. Här är lite i stora drag vad vi hunnit med i Malaysia, det har varit några hektiska dagar men vi har haft kul och varit i gott sällskap. Så tack familjen Gustafsson att vi fick göra intrång i eran vardag och vända upp och ner på den i några dagar :)

Väntar på flyget                                                   Massa bus med kusinen

Besök på ett akvarium

Grabbarna grus

Twin tower i KL                                                     Utanför Twin tower KL