Så jäklans trött

Denna veckan har det inte hänt så mycket än, jag har ju jobbat nu tis, ons, torsdag och skall jobba halvdag i morgon. Det har varit två roliga saker denna vecka iallafall. Först å främst i tisdags då var Mia och lunchade med mig på jobbet och som vanligt traskade vi in på Blomsterlandet och där, mitt bland alla växterna, där stod den. Så ståtlig, så fin, så grönskande och praktfull var den. Hittade en helt underbar Japansk lönn. Det vart en flikbladig med ljusgröna nästan limegröna blad. Har funderingar på att göra om min rabatt på framsidan och där skall den stå. Så i morgon fredag kommer Mia och hjälper mig så vi får se hur det blir. Idag kom även en ny pelargon, eller ja har en sen tidigare men vet inte om den tar sig. Idag har tiden gått ganska snabbt på jobbet då jag inte gjort så mycket känns det som. På förmiddagen städade vi och piffade i butiken och sen klockan ett så hade vi färgutbildning och det skulle komma folk från alla Rusta butiker i västragötaland. Man lärde sig mycket bra och många knep som man inte viste om (inte jag iaf) Men det halv jobbiga var att utbildningen började precis när min lunch skulle börja så den fick vänta. Det jag fick i mig till lunch idag var två frallor och en twix. Kan ju säga det att jag var lagom hungrig när jag kom hem och lagom trött i kroppen och i skallen.
Nä nu skall jag försöka lägga kotten igen och komma på vad man kan grilla för gott då syster yster och Ellobello kommer hit till mig i morgon =)


                                 En sånhär lönn har jag köpt
                         
                                            En lånad bild från nätet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0