Mysig fika och Göteborgshjulet

I söndags så träffade jag upp Linda i stan och vi kikade lite i affärer sedan kom Mia in till oss och vi begav oss sen för att ta en fika. Det blev ju naturligtvis en uteservering då det var helt underbart väder. Munnarna gick i ett på oss och det var nog inte en minut tyst. Efter fikan gick vi vidage för att äta årets första mjukglass. Vi promenerade ner mot operan för att kolla in det nya hjulet som det precis har varit invigning av. Maria skulle åka hem så jag och Linda bestämde oss för att ta ett varv i hjulet. För att köpa biljetter fick vi gå in i Älvrummet, där hade varken jag eller Linda aldrig varit. Här inne fanns hela staden uppbyggd i miniatyr och vi hittade vart Linda bor. Efter att vi kollat in staden så begav vi oss ut till hjulet igen, det var lite halv läskigt att åka upp först eftersom dom stannade hjulet för att släppa på fler folk och då började hela hytten att gunga. Men vi hittade den fina knappen man kunde trycka på för att få komma ner på direkten =)

 
 Linda visar vilket hus hon bor i                      Här är nödknappen inne i hjulet

  
Påväg upp i hjulet                                           Utsikt över stan

 

Kommentarer
Postat av: ia

Sååå glad jag slapp hjulet...läääskigt högt o tycker inte om parishjul. Hehe

2010-05-26 @ 20:58:14
URL: http://psiloveshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0