Liseberg

Vilken tur vi har haft med vädret idag, solsken men något molnligt, men det var skönt att vi inte gick till Liseberg igår då det regnade och blåste jätte kallt. Mia hämtade upp mig i Mölndalsbro där jag snällt stod och väntade på henne med kaffe =) När vi väl kom innanför portarna på Liseberg fick vi eld i baken och rusade igenom parken för att komma till alla utställare. Det kom mycket, oj titta den var fin. Åh den vill jag ha. Åh vad fint. Vi tog lotter på ett ställe med pelargoner och där vann jag två men Mia fick en av dom, en doftis och jag tog en finger pelargon. åh vad mycket fint vi tittade på och vad många olika saker man vill haaaa. Mia vann en koreansk spirea. Sedan kom vi till boden där dom säljer pelargoner dvs mitt himmelrike =) Jag köpte två stcken där. En rotad vild art och en stickling av en anann art. Vi hade en jätte mysig dag på Liseberg. Efter det bar det av att äta pizza på Nisses i Kållered och efter det åkte vi hem till mig där Mia fick adoptera tre av mina "äldre" pelargoner. Ska inrikta mig på dom lite mer ovanliga sorterna nu tänkte jag. Nä nu ska jag sno lite bilder från idag från Mia =)

 
Fin plantering                                             Min bästa kompis Mia å jag

   
Jag kollar på allt fint               Mia kollar in PELARGONER!!!

                     
                              Fin fina körsbärsträd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0