Dop

I går söndag var vi på dop i Bankeryds kyrka. Det var lille Oskar som skulle döpas, det är Daniels kusins son. Vi hade planerat att åka hemifrån halv åtta på morgonen för att ha bra med tid att åka så vi slapp att stressa. Dock kom vi hemifrån först klockan åtta och jag var nervös att vi skulle komma försent. Jag satt och läste vägbeskrivningen Daniel hade tagit fram och enligt den skulle vi åka genom Göta tunneln!! Fattar inte varför vi skulle åka den vägen. Vi åkte den vanliga vägen genom Borås och Jönköping. Efter en stunds bilåkande kommer vi fram till Bankeryd och vips så åker vi förbi kyrkan vi ska vara i, det tog oss alltså 1,2 timmar att åka hit så det var tur att vi inte åkte tidigare än vad vi gjorde. Nu var vi en halvtimma för tidigt hade vi åkt då vi skulle hade vi varit en timma tidiga.. Linus var faktiskt duktigare än vad vi trodde han skulle vara i kyrkan. Han stojade lite men det var helt okej. Han satt framför oss med Daniels moster Tina och hennes man Dennis. Efteråt åkte vi till ett församlingshem och åt god mat och jätte goda tårtor. Sedan vart det paket öppning av de alla fina presenter Oskar fick. Tavlan jag hade gjort gick hem, hoppas den var uppskattad men det tror jag. Vart jätte nöjd med den iaf.


 
Såhär fin var jag på dopet!                   Jag å prinsen innan vi åker

 
Linus satt stilla ibland..                   Linus och pappa utanför kyrkan

 
Jag å Linusen                               Tina, Linus, Inge, Dennis och Daniel

 
Linus och Tina                                 Jag och Oskar

 
Paketen                                          Kortet jag gjort


Tavlan jag gjorde till Oskar

Kommentarer
Postat av: Anna

tack så jätte mycket för tavlan. Den hänger på väggen redan :) Är så imponerad. hur har du lyckats göra den??? Super kul att ni ville komma.

Jag och mamma har pratat om att göra en repris på liseberg iår. Hoppas du är ledig då.

kramar

2010-05-03 @ 21:44:35
URL: http://nyttkapitelimittliv.blogg.se/
Postat av: ia

Ni är sååå fina. Men det vet ni redan att jag tycker. Tavlan blev jätte fin och är glad de uppskattade den. Efter allt ditt jobb :D

2010-05-03 @ 21:51:42
URL: http://psiloveshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0