Vredes utbrott

Jag och mamma åkte in till stan idag för att kika lite i affärer och jag skulle köpa lite pärlor så jag kan fortsätta med min pärltavla. Dagen började jätte bra och Linus var på sitt goda humör. Han fick även bestämma att vi skulle äta hamburgare så det gjorde vi. Efter detta så tänkte jag att han skulle sova lite eftersom han redan tidigare sagt att han var trött. Men nu passade det inte herren att sova så han gjorde allt för att slippa. Efter ett tag tar jag nappen eftersom samma sak gälelr hemma sak man inte sova ska man inte ha napp. Bara det att efter det så brakade helvetet loss. Han vart så arg och han skrek och gapade. Skulle inte sitta eller ligga i vagnen utan stå. Jag försökte att tillrättavisa honom att man sitter eller ligger i vagnen. Han total vägrade lyssna på mig, jag försökte med nappen ja med allt som kunde tänkas hjälpa. Tillslut fick jag försöka ta på honom selen och det vart en hård kamp med det. Linus gapade och skrek om vart annat. Han nöp, slog, och bet mig, först rörde jag inte en min för att inte ge efter. Men efter en stunds slående på mig rann det över. Man orkar inte hur mycket som helst när man i stort sett har det på samma sätt varje dag. Det slutade med att jag och mamma kom ihop oss och jag lämnade Linus med mamma och gick mot tåget. Det som många inte vet om är det helvetet vi har här varje dag med Linus. Vi har nog byggt upp en fasad ut mot nära och kära och dom vet inte hela historien om hur jobbigt vi har det. MAn vill inte visa sig svag och som en dålig förälder. Det vi ofta får höra är att det BARA är en fas och att han testar oss. Men isf är denna fasen VÄLDIG lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0