Ullared

Daniel bestämde sig för att vi skulle ta oss en tripp till Ullared för att handla lite. När vi sitter i bilen börjar vi prata om att det ska börja snöa på kvällen, men vi hann inte många meter innan det började snöa. Det verkligen vräkte ner snö ocg Daniel var måttligt glad på de bilar som låg och puttrade i 40km/h på vägen. Det jobbiga var att vi inte kunde köra om då det var så halt och dålig sikt framför oss. Det tog oss över en timma att åka dit. När vi väl var framme begav vi oss in i butiken och det var så lugnt och skönt där inne, nästan inget folk alls. Linus kollade på alla tomtarna som var där och sa hela tiden läskig tomte mamma, men han skulle kolla på dom iallafall. Blev lite besviken på utbudet som var där inne, fanns nästan inget alls att köpa som föll mig i smaken. Jag kom därifrån med ett linne+ mys byxa, en t-shirt och värmeljus. Till Linus vart det ett par byxor och sex par strumpor. Daniel hittade lite mer, några t-shirts, kallingar och en jacka. Ja det var inte mycket vi handlade denna gången så var som sagt lite besviken på vad som fanns där. När vi kommer ut ur butiken ligger det nog 15cm snö på bilarna, som tur var så parkerade vi i p-huset och slapp skotta fram bilen. På väg hem försökte jag att fota hur mycket det snöade och hur mycket det hade kommit så några bilder kommer det att komma upp här sen. Daniel vart åter igen putt på hur sakta folk körde, vi kröp mer elelr mindre fram, jätte bra när det var uppförs backe och halt...... När vi kom hem lagade Daniel mat och efter det så la vi Linus och jag satte mig i soffan med min nys gosiga filt och Daniel tände en brasa till mig, åh vad mysigt det var.



Kommentarer
Postat av: Maria

...tror detta vara värsta dagen i mitt lastbilsliv. Det var INTE roligt att köra hem från Falkenberg på kvällen.....Så det kan vart jag som stoppade upp allt :-P Låg i 50 km/h å bara hoppades på att jga skulle upp för de där jävla backarna..För jäddrans va det snö, såg ingenting o trodde aldrig jag skulle komma hem! de stängde ju av e6an vid frillesåså för att det var så halt. Tycker ni ska va tacksamma att folk körde så sakta så att vi får se er igen!

2010-01-26 @ 21:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0