Trots alla trots

Idag hamnade jag i en jätte konflikt med Linus. Han har det senaste börjat med att riva ut ALLT ur sin bokhylla i lekrummet och då menar jag ALLT. Och idag tyckte jag det att ska man riva ut allt så måste man städa upp efter sig oxå. Man kan inte bara ha kul och riva ut det och sen strunta i att plocka upp efter sig. Så jag sa till honom att städa upp och till en början med så plockade han jätte duktigt, la var sak på sin plats. Sen sa det bara stopp och han vägrade att städa, då sa jag det att städar han inte tar jag bort alla hans leksaker. Han fortsatte att vägra plocka och då började jag ta ut saker ur hans rum och la dem i data rummet. Linus skrek som en stucken gris för han var så arg på mig att jag tog hans saker. Men ändå skulle han vägra att plocka upp i rummet. Det slutade med att jag nästan plockade bort allt ur rummet och la det bland dom andra sakerna i data rummet. Ojoj vad arg han var på mig, men skulle inte plocka upp sakerna. Daniel kom hem mitt i våran konflikt och stod mer elelr mindre med hakan i backen av allt skrik av Linus och min envishet med att inte ge efter och ge honom sakerna igen. Jag försökte sätta mig ner och prata med Linus men då vart han som en ål i famnen och skrek och vred sig ur famnen på mig. Sen så slängde han igen dörren till sitt rum och stängde in sig där ett litet tag. Efter en stund då han lugnat sig något lyckades jag att prata med honom och vi gick och städade upp det sista. 



                                      
                           En arg Linus som vill komma åt sina saker
                
                                      
                                         Oj vad arg jag är!!!!
                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0