Nyårsafton

Det tråkiga var att jag jobbade nyårsafton på dagen men det gick bra, dagen gick ganska fort då vi hade ganska mycket att göra. Sen hade jag lunch och då kom Mia och Jocke och hälsade på mig så vi och fikade, så nu har man ätit sin första semla för i år. Åh vad färsk och god den var, MUMMA! Vid två tiden hade vi lyckats att sälja det mesta av våra fyverkerier och hade bara två sorter kvar efter detta så folk kom bara in och frågade om vi inte hade mer sen åkte dom till andra ställen för att inhandla det dom var ute efter. Vid halv fem hade vi så mycket att göra att Anton kunde plocka ihop fyverkerierna och bläddra i en tidning, Angelika hade inte mycket mer att göra i kassan hon utan kunde plocka och städa runt omkring. Sen komma mamma och hämtade oss så vi släppte av Angelika i Mölndal och sen körde mamma hem mig. Väl hemma var det bara för mig att börja med maten, gästerna skulle komma vid sju och jag var hemma vid kvart i sex. Men det gick bättre än jag väntat mig. Jag klädde sedan om till min nya fina svarta klänning =) Sen gjorde jag bordsdukningen. 


                                     
                           Min fina bordsdukning, finare när det var tänt


Dom som ska fira nyår med oss i kväll är mamma, Garry, Roger (Daniels far) Annika, Julia och Jonatan.
Till förrätt gjorde jag och mamma snittar med rostbiff, vildsvins skinka, mimosa eller kräftsallad och grönsaker på vart jätte gott. 

                                   
                                     Förrätten är på plats

                                    
                                       Vi alla till bords

                                    
                                           
                                   
                                       Min fina prins

Efter detta åt vi oxfilè som Daniel först stekte på och sen in i ugnen med, bakad potatis och rödvins sås till. Får inte glömma salladen som är det viktigaste för min del =) Detta vart också dunder dunder gott. Efter maten åt vi marängsviss, drack kaffe och likör. Sen var alla så mätta att vi satt och pratade runt bordet. Barnen lekte rövare i hela huset och hade det jätte kul. 

                                   
När klockan närmade sig elva låg Linus och Julia på soffan och kollade på tv. 
 
Strax innan tolv begav vi oss på gatan med champange och rakter. Linus tyckte det var lite läskigt med raketerna men tog det jätte bra. Sedan var det bara att skåla till tolvslaget och pyromanen Daniel hade jätte kul med alla raketer och smällare. Något som verkade populärt i år var dom Thailändska rislyktorna som svävar med ett ljus i. Jätte fint var det. 

                                   
                                   Strax innan tolvslaget


                                  
                                   Linus och Roger kollar på raketerna 

                                   
                                   
                                   Pyromanen själv =)

                                  
                                   En av raketerna vi firade av

Sen var det till att gå in då Linus självmant frågade om han fick nana säng, det var nog rekord igår för jag hann bara ge honom vällingen sen sov han. Vi andra mös i soffan framför brasan och bara pratade.


                                  
                                   Garry framför brasan



Hade en jätte trevlig och lugn nyår och det var så skönt. Gott nytt alla mina kära och vänner!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0