Nu börjas det

Ja tänk va o underbara lördags månar kan vara.. Jag fick iof sova till halv nio men efter det så brakade helvetet loss här hemma. Linus har börjat att tända lampor i tid och o tid och idag sa jag till honom fem ggr att han inte skulle ända en lapa utan resultat, när jag kom fram till honom och tyckte att han skulle släcka lampan så slängde han sig på golvet och total vägrade att göra det. Jag bar då in honom på hans rum för att visa att lyssnar du inte så åker du in på rummet. Linus gensvar var då att kasta ut nappen och Giggy i hallen och jag ansåg det att kastar han ut det så får det ligga där ute, man får stå sitt kast.. Han vart då helt hysterisk och slängde sig på golvet och skrek, vart stel som en pinne och försökte åla sig ut ur rummet, men näpp det fick han inte göra. Han skrek som en stucken gris och jag bara stod där och kollade på honom och han bara skrek mer och mer. Han slängde igen dörren, ja ja han får la ha den stängd då tänkte jag, då vart han ännu mer arg och skrek så han nästan tappade andan. Han försökte åter igen ta sig ur rummet men han fick inte då jag försökte tala med honom, då vart han ännu mer arg och började slå mig på armen, men inte ens då vek jag undan utan försökte tala med honom. Tillslut tog jag tag i handen för han skulle sluta slå mot mig och jag skulle säga ifrån att man ej får slåss. Då bet han mig i handen och jag sa till verkligen på skarpen och då förstod han att han gjort fel för han lugnade ner sig och bara stod och kollade på mig. Jag förklarade att man bara får pussas och kramas och inte slåss för det gör ont. Sa aja Linus och han upprepade snällt aja Linus. Han såg verkligen ledsen ut och jag frågade om han skulle göra om det igen och fick då ett nej, vi får se hur länge det håller. Sedan kramades vi och jag sa att det var okej nu men att det var aja Linus. Ja så nu börjas det med det eviga prövandet, skriket, testandet, kan man slåss utan att mamma och pappa blir arga..  Ja så gäller det att vara benhård och inte vika en tum.

Nä nu ska jag busa med min lilla "ängel" till son 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0