Coche

En tur heldag ute på havet med ett stopp på en ö med kritvita stränder, et var så vi skulle avsluta våran resa till Isla. Vi blev hämtde vid sju tiden på morgonen för att sedan åka till de katamaraner vi skulle åka med ifrån Polamar till den underbara ön Coche med de kritvita stränderna. Dagen verkade att bli helt underbar och vädret var jätte fint. Vi hämtade upp några gäster på andra hotell innan det bar av på riktigt. Vi var lite halv putta på att vi skulle få åka en två vånings katamaran med motor då bilderna vi sett var en enplans med segel, men som vi sa det blir ju en härlig dag iaf. När vi närmar oss stället där båtarna är så ser vi både en plans och två plans, det bästa var ju att vi slapp åka två plans och fick njuta på enplans katamaranen längst fram i nätet. Så underbart kunde det ha varit, vi fick snabbt flytta oss från nätet då det skvätte upp enormt mycket vatten. 

                                  

                                  

                                 
                                  Man ser hur det skvätter här..

Men vi satt fortfarande längst fram och det var helt underbart. Det blåste ganska mycket men inte så mycket så att det vart kallt, blöt kan jag lugnt säga att man blev, jag behövde inte doppa mig vid bad stoppet som dom gjorde om man säger så.. Och Daniel han tvättade pengar.... Vattnet var helt underbart fint, turkost mötte det mörkblåa vattnet. 
 
                                  

Jag kan ju säga det att var ju inte direkt törstig för de serverade att dricka med jämna mellanrum =) Vi började med att åka runt nästan hela ön Coche och detta tog nästan tre timmar och sedan begav vi oss in mot land och de kritvita stränderna. När vi var påväg in så var det precis som om man var påväg in i ett vykort så  vakert var det.

                                   


 När vi åkt så långt in båten kunde komma fick man antingen simma in till land eller åka med den båt som hämtade oss. Vi tog båten in eftersom vi hade ryggsäcken med oss. Väl i land tog vi ett par platser i solen som vi skulle ha under dagen. När jag tog av mig kläderna jag hade över badkläderna såg jag med en chock att jag hade fått jätte mycket färg på benen och hade fått JÄTTE fina ränder efter shortsen jag hade på mig... Det såg bedrövligt ut kan jag säga, kände mig som en polkagris. Efter en timams solande och badande var det dax för mat, detta var en buffe som var underbart god. 

                                 

                                 


Efter maten vart det mer bad och sol. Jag och Daniel gick längs stranden och kollade efter snäckor att ta med hem. Vi fann snäckor som var svarta, röda, lila, rosa randiga mm. Vi hade kommit till paradiset. Vi hade sammanlagt tre timmar på starnden där vi var innan vi skulle bege oss hemåt igen.

                                

När vi gick ombord på båten sa dom att dom skulle lägga våra väskor inne i "hytten" som fanns för det skulle bli blött annars, dom berättade även att dom dragit upp rutan som skyddade föraren från blåst och vatten. Jaja tänkte vi blir det för blött så går vi in. Vi var fyra dumma svenskar som satt längst fram och vart dynge sura. Det fanns inte en torr fläck på mig efter en stund, men skoj hade vi. Vi försökte att inte bli lika våta genom att handukarna övern benen. Detta var roligare än på Liseberg om man säger så. Till slut var det ingen vits med att gå in för då var vi så blöta. När vi åkte fram där över vattnet såg vi en å annan flygfisk och dom flyger verkligen över vatten ytan. Det var fräckt att se. Ja detta var en perfekt avslutning på våran semester.

                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0