Dagisprat och återbesök på sjukan

I måndags när jag skulle hämta Linus så var det en fröken där jag ej träffat innan och hon sa att Linus fröken ville prata med mig, Linus låg fortfarande och sov. Hans fröken kom och berättade att han troligtvis har åkt på en ögon inflammation och mycket riktigt det har han. Sen sa hon allvarligt att hon ville prata med mig och  vi gick in i ett annat rum och pratade. Först när hon började prata så trodde jag att dom skulle klaga på att jag byter tider på Linus schema "ofta" men så var inte fallet, sen trodde jag att vi skulle bli utsparkade från dagis men så var det helelr inte. Det som var är att dom känner att dom inte hinner med Linus och att han behöver mycket tillsyn då han är så snabb och hittar på saker hela tiden, han får inte den tid han behöver. Så dom undrade om dom kunde söka om att få "viktning" (tror det hette så) på Linus. Dvs att han kommer att gå som två barn så får dom in färre barn på hans avdelning och då kan dom ägna sig mer åt honom. Hon fattade inte heller hur vi orkade där hemma och ha ett sånt högt tempo helatiden och ständigt behöva kolla Linus, jag sa det att det är våran vardag. Så nu ska dom ansöka om detta via rektorn och det ska vara inne innan fredag och vi ska skriva på papper om det. Det är skönt att dom tar hänsyn till sånt här och faktiskt tar tag i det, vi tycker bara att det är bra att dom kan ha mer koll på honom eftersom han hittar på så mycket och är så energisk hela tiden. Så det kommer att lösa sig jätte bra tycker vi.

Sen så var vi på återbesök på sjukhuset hos neuvrologerna för att få svar på hur det hade gått på mr röntgen. på bilderna kunde dom se att det fanns lite vätska kvar i cystan men att det hade gått tillbaka precis så som dom ville. Så nu får det sköta sig själv och bli bra  med tiden. Linus är inte mer skör än andra barn och han har inte större risk att råka ut för detta igen så det är jätte skönt att få veta det. Sen ska dom göra ett utväcklingstest på honom för att se om han har kommit efter i utväcklingen med något pga det som hänt. Det behöver inte visa något och sen så kan det vara bra att ha det då han kan få men i framtiden så kan dom gå tillbaka och kolla på testet då, det ska även göras ett längre fram. Så nu väntar vi bara på svar om dom ska göra något åt cystorna elle om dom ska vara kvar där dom är. Sen frågade jag även om det var fallet som utlöste blödningen eller om det var blödningen som utlöste fallet och DET VAR FALLET SOM UTLÖSTE BLÖDNINGEN!! och det var så skönt att höra det. Så nu blir det en ny mr röntgen om ca 1,2- 2år för att se att allt har gått tillbaka som det ska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0