Veckan som gått

Då var man en vecka närmare jul och dagarna bara springer förbi. Veckan som gått har jag mest spenderat på jobbet känns det som, vissa veckor är det som om man bor där. Så vad har man gjort denna veckan förutom att jobba. Jag har varit med Mia och köpt gran, vi terrade Håkan i Askim, vi hade jätte kul.


En "fin" kandidat bland alla granar :S


Sen har jag handlat lite julklappar, som tur är så är jag snart klar med dom. Bara några detaljer kvar. Sen var vi på Komet i tisdags och ska dit nu i veckan igen. Fredagen vart lugn och skön vi åt pizza och hade myskväll. På lördagen fick vi sova till 9.30 och det är sent för att vara Linus men inga är gladare än vi :D Daniel renoverar hans mammas mfl kök så han åkte dit och jag å Linus for in till stan för lite julshopping var mindre folk än vad jag trodde det skulle vara. Strax efter att Daniel kommit hem bar det av för att handla lite mat, det var tacos. Väl
hemma så fixade vi maten och efter det hämtade vi ner granen och jag o Linus fixade i ordning den. Det vart en Kalle Anka gran i år igen, har knökat granen full av kulor och pynt men  så att det ser bra ut. Sen var det bara mys på soffan



Håller på att fixa granen framför brasan               Det färdiga resultatet


Idag söndag så träffade jag o Linus mamma. Vi åkte först till Plantagen för att kolla in deras julrea, dock så var det inget kul men fick köpt lite iallafall. Sen åkte vi till IKEA och kikade runt och handlade lite där, efter IKEA vart det lunch på en Het potatis. Mumma vad gott det är där. Sen åkte vi hem och mamma fick med sig massa tomtar som jag inte vill ha längre. När mamma hade åkt så började jag att pyssla lite här hemma, vart några "planteringar" med hyacinter, fixade i ordning ljusbrickan i vardagsrummet, gjorde en "krans" till ytterdörren som är formad som ett hjärta. Och nu har jag parkerat mig i soffan och tänker sitta här tills jag ska lägga mig. Ha en trevlig fjärde advent alla!



Mitt fina köksfönster                             Dörrkrans hjärtat jag gjorde idag


Lite julpiff                                   Min hysteriska amaryllis på köksbordet


Kommentarer
Postat av: ia

Åååå så mysigt du har det. Gardinen blev super fin i köket. O hjärtat vart underbart.

Måste komma och se.

Kram kram

2010-12-19 @ 19:26:44
URL: http://psiloveshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0