Pyssel

På lördag förmiddag körde Daniel ut mig till Mia och Jocke. Jag och Mia gick en liten rundvandring och sen så bylsade vi på oss massa kläder och begav oss ut i skogen för att plocka material för pysselkvällen samma kväll. Vi irrade nog runt som två dårar där i skogen, över stockar ner för sluttningar, hasa sig ner på vissa ställen där det var isbana. Men vad mysigt det var att strosa runt där, helt plötslig hör jag neeej neeej jag ramlar. Då är det Mia som hålelr sig fast i en gren i hopp om att den ska hålla henne uppe när hon faller bakåt. Gud va kul det såg ut!! Fick det på bild så lägger upp det sen. Sen plockade vi fram vårat pyssel och fikade lite, vi försökte komma fram till hhur dom andra tvås saker skulle få plats då vi tagit upp halva bordet.. Men det gick. Vi fick precis plats med Fridas och Emmas pyssel. Det vart massa tjöt, pyssel och fika. Åt årets första vörtbröd med julskinka på och självklart med ett glas julmust till. Det var gott kan jag säga. Efter julkort, kransar och apelsiner var klockan halv elva och både Frida och Emma hade åkt, vi satte oss i soffan och varvade ner och sen vart det sängen. Var inte många minuter jag var vaken efter jag lagt huvudet på kudden. Jag vaknade vid nio tiden och då står Jocke och vinkar till mig i dörren, jag och Mia låg kvar i min säng och tjötade tills det ringde på dörren. Det var Jockes bror Mackan som kom. Vi käkade frukost ihop och sen stack dom ut i skogen för lite jakt och vi gick ut på promenad. Vi dekorerade även deras entré med granris och en slinga. Resten av kvällen har vi bara tagit det lugnt och tjötat medans killarna lagade JÄTTE god mat. Sedan var det dags för Mackan att åka hem och snäll som han är körde han hem mig. Var så duktig när jag kom hem och skottade en gång fram till dörren och sen tog jag in ved så nu brinner det en härlig brasa.




       
      Mia rider på bocken                             Plockar mossa till pysselkvällen

      
           Jag och Mia i skogen                    Mia ramlade....

  
                    Min "lilla" pyssel låda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0