Massa information, orolig natt

Ja det vart inte så mycket mer skrivande igår. Mamma kom ju förbi och hälsade på, vi gjorde inte så mycket eftersom Linus snabbt blev trött och grinig. Efter att vi varit nere vid den stora båten som ligger i entren så sten slocknade han och sov i tre timmar. Pappa och Roland kom förbi på kvällen med lite mat och sen följde jag med pappa hem och duschade, skiter i om jag luktar herr tvål för det var sååå jäkla skönt att få duscha. Linus började bli grinig redan på kvällen när jag kom tillbaka från pappa och det höll i sig hela natten. Denna natten önskar jag inte ens min värsta fiende. Han sov oroligt, hade ont, när han väl somnat skulle dom kolla honom eller ge honom antibiotika. Han vaknade även tidigt och han var mer gnällig än på natten och det spelade ingen roll vad jag gjorde för han bara grät och grät. Han ville att jag skulle ta upp honom men när jag kom fram så slängde han sig åt sidan och skrek och ville vara ifred. Sen så låg han och ropade på mig och jag frågade om jag skulle lägga mig brevid honom men då puttade han bara bort mig. Detta var enormt frustrerande, först ville han att jag skulle komma å sen gå. Jag var på bristningsgränsen hela tiden och sen när mamma kom så brast det för mig tårarna bara sprutade och jag kände att jag inte skulle orka mer. Och på detta hade jag fått veta av Daniel att vi antagligen inte får ut något från försäkringsbolaget för att Linus inte varit försäkrad där i 6månader. Gah vet inte vad jag skulle ta mig till när jag fick reda på det. Sen så fick jag prata lite med läkaren för det hade ju uppstått lite fråger under dagarnas gång angående Linus "sjukdom" Jag fick veta vad den hudbakterie som finns i blodet på honom heter, det var en kns baketerie så nu har man googlat på vad det är för något. Eftersom han har bakterier i blodet så säger man att det är en blodförgiftning han har.. Vi har börjat att spekulera i om det är sjukhu sjukan han åkt på då det troligtvis är från operations såret han fått bakterierna. Sen fick vi reda på det att Linus får två olika antibiotika en stark och en svagare. På förmiddagen bestämde dom att dom skulle ge Linus lite morfin dels för värken och dels för att han skulle få sova lite. Kan säga det att han stenslocknade efter detta och det var så skönt att se honom sova, han måste ju det för att han ska bli bättre. Daniel kom sen upp så att jag och mamma kunde åka iväg en liten stund. Det var skönt samtidigt som det var jobbigt då jag bara oroade och tänkte på Linus hela tiden. När jag kom tillbaka så sov han fortfarande och det behövde han verkligen. Vi har fått en helt underbar sköterska som förstår våran oro och hjälper oss med de fråger hon kan svara på som vi ställer. Jätte go tjej är det. I dag har dom även beslutat att dom ska göra alla koller och ge mediciner vid samma tillfälle så att Linus får så mycket vila som möjligt. Linus har även fått ett mer näringsrikt dropp idag eftersom han varken äter eller knappt dricker. Oturligt nog så "proppade" kanylen igen idag så den måste bytas. Så nu har dom satt emla salva och han fick precis lite lugnande så nu hoppas jag dom är skickligare än dom i fredags.. Låter lite fel att säga detta men Linus ska få morfin nu till natten och det känns helt underbart för då känns det som om jag skulle kunna få lite mer sömn än vad jag fick i natt. Jag ska även försöka få Daniel att sova här fredag till lördag så jag får sova i min egna säng en natt i alla fall. Tyvärr kan jag ej ladda upp bilder än men i morgon så hoppas jag på att Daniel tar med sig minneskortshållaren så jag kan ladda upp lite bilder.
Nä nu måste jag sluta skriva eftersom Linus snart ska få en ny kanyl och vi ska ev gå till behandlingsrummet.

Jo å ni som läser bloggen får gärna skriva några rader till mig här, det är MYCKET uppskattat!!

Kram på er 




Linus får antibiotika







Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tänker på er och läser bloggen varje dag!! Hoppas att allt blir bättre snart. Ni är så otroligt starka måste jag säga!! Tänker på er!! kramar / Mikaela

2009-09-29 @ 21:26:04
Postat av: Linda Andersson

Hej gumman.Tänker på er och hoppas att lilla Linus snart blir frisk.Läser din blogg så ofta jag hinner.Saknar dig!!Finns här om det är nåt du behöver eller om du behöver prata eller nån som lyssnar.Kraamar i massor!/Linda

2009-09-29 @ 22:35:52
Postat av: anna

Hörde hela historien av mamma igår. Aina hade ringt henne och berättat. Tänker på er och håller alla tummar och tår jag kan. Säg till mig om det är nått jag kan göra för er... Kramar anna

2009-09-30 @ 06:22:54
URL: http://www.nogg.se/annis83
Postat av: Lennart johansson

Daniel du måste avlaste Helan en natt

2009-09-30 @ 11:36:06
Postat av: Annika

du e så duktig Helene...hoppas verkligen brorsan kan avlasta dig med en natt i din egna säng...så du kan få samla lite "nya" krafter...det kan ju behövas för denna sjukhusvistelse...vill så gärna komma upp...men tror jag ska avvakta lite...då jag börjar få ont i halsen å snorar...styrkekram

2009-09-30 @ 16:31:45
Postat av: ann-marie

Hej läser din blogg varje dag hoppas att Linus blir bra vi tänker på Er och önskar det högsta goda.

Kramar faster Ammi och Gösta

2009-09-30 @ 19:51:28
URL: http://madeleinesofieekberg.blogg.se/
Postat av: Carlsson

Hej på er mina älskade vänner. Jag åker hem från Spanien imorgon så Maria och jag kommer upp på lördag o hälsar på er. Ringer Daniel under fredagen och kollar upp var, när och hur. Ska se om jag hittar någon liten spansk present oxå. Ta hand om er och Linus. Puss och Kram i massor från oss o vovvarna!! Kan ta med gosse-hunden Melissa till honom så till-frisknar han snabbt

2009-09-30 @ 23:24:40
URL: http://hem.bredband.net/b510902/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0