Linus något bättre, trodde vi..

Åh gud vad underbart jag har fått sova HELA sex timmar i streck i natt, har inte ens hört att dom varit inne på kontroller med Linus i natt. Kände mig lite som en ny människa, men är fortfarande mycket trött. Idag kom mamma hit igen och hälsade på, så härligt när hon är här för då kan jag slappna av lite. Tack mamma för att du finns!! Linus blev jätte glad när han hörde att mormor kom och låg och sparkade med benen i sängen. Sedan kom min kära syster med hembakade kanelbullar till mig och dom var ju så jätte goda! Tack så mycket syrran det var mycket uppskattat!! Men jag gömde dom väl så att Daniel inte skulle hitta dom hehe. Tråkigt nog så sov Linus när Jessica var här såhon fick inte träffa honom. Fem minuter efter att Jessica hade gått så vände det bara för Linus, han ville pussla, leka med alla bilarna han fått låna från lekterapin, han käkade upp ALL majsen jag fick i min sallad dvs typ 20st men det e mycket eftersom han ej ätit så mycket på en vecka nu. Sen så åt han även en kanelgiffel och då kändes det verkligen som om det var på rätt väg. Efter detta så stenslocknade han och sov en bra stund. Vid halv fyra idag fick vi prata med läkaren då vi hade mer frågor att ställa. Det är blodförgiftning och hjärhinneinflammation Linus har. Vi frågade även om det var sjukhus sjukan han hade fått eftersom en bakterie han har i blodet går under detta namnet också, han ville inte riktigt svara på det. Sen undrade vi även om Linus fått bakterien KNS via slarv i operations salen och det tyckte han att man kunde tolka som man själv ville. Eftersom det kan ha kommit vid när någon pratat och det kanske skvätt iväg någon droppe saliv i såret, hudfibrer, att det gått hål på en handske, ja den listan är lång på hur det skulle ha kommit dit. Men han berättade att dom gjort ytterligare prover på ryggmärgen som får visa om det är så eller inte. Dom ska även kolla med ultraljud på hjärtat i morgon för att se så att bakterierna inte angriper det, men detta gör dom bara i förebyggande syfte och det är inget dom misstänker utan vill kolla för säkerhets sjull. Efter att läkaren varit här träffade jag Ia nere på fiket då hon är förkyld och vi vill inte utsätta Linus för det. Det var helt underbart att bara få vara där och sitta och prata om allt mellan himmel och jord. Sen går jag upp igen och får en smärre chock då det är folk i rummet och kollar Linus, jag fick reda på att han fått mer morfin då han haft så ont igen, dom kollade även tempen och den hade nu gått upp igen till hela 40.4gr. En sköterska slängde ur sig att jour läkaren var påväg för att kolla på honom då stodjag och Daniel som två fågelholkar igen och fattade noll. Jag frågade varför dom ringt på läkaren och jag fick till svars att febern stigit så och att hon ville kolla med en läkare för hon känner inte LInus. Då vart jag sur, varför pratade hon inte med oss innan hon ringde? Efter att Daniel åkt hem pratade jag med en annan sköterska och hon skickade in den andra sköterskan igen och jag förklarade att det var dåligt gjort att vi inte fick veta vad som hände utan bara att läkaren skulle komma. Jag sa även det att vi vet ju inte vad alla tester betyder och om det är något allvarligt fel elelr vad som händer. Hon ursäktade sig och förklarade hur det var och att dom iblsnd kan gå in så i sitt arbete att dom "glömmer" att tala med föräldrarna. Hon förstod att jag blivit arg när dom inte informerade oss om vad som hände och tyckte att det var bra att jag ifråga satte det hela. Jag berättade om när vi kom till Sahlgrenska och fick veta via en sköterska som ropade till oss att Linus skulle operaras och vi inte visste om det. Så hon förstod att jag verkligen ville veta vad som händer. Jag fick prata med läkaren och han visste inte riktigt varför Linus fått så hög feber han hade två teorier. Det ena var för att antibiotikan höll på att bryta ner bakterierna å reagerade kroppen på det och det andra var att det kunde vara ett vanligt "förkylningsvirus" han hade fått. Linuss fick mer morfin för att han skulle få sova igen och alvedon för febern.
Han somnar in något men är fortfarande orolig och gnäller, det kommer in en sköterska som kollar upp om han kan få mer morfin för smärtan och han ger Linus 0,5mg mer morfin, han fick även mer alvedon. Dom sa att dom inte ska snåla på morfinet utan att det ska ges för att Linus har så ont och att han ska få det han behöver för att må "bra" Så nu hoppas jag på att jag ska få en ganska så lugn natt och få sova lite. I morgon har Daniel lovat att komma hit tidigare så jag kan åka iväg med Ia en stund för vi ska ta en fika med Linda (arbetskamrat från fässberg) och så ska jag berätta något kul för henne =)
Laddar upp lite bilder idag från Daniels mobil, kommer fler i morgon från min.
Tack för alla inlägg jag har fått, helt underbara är ni alla som skriver. Så skönt att kunna läsa hur många det är som finns här för oss =) Kram till er alla från oss


Kommentarer
Postat av: J

2009-10-02 @ 23:00:28
Postat av: Syrran

Älskar dig syster yster! Vårat lejon e så super stark! Du vet att ni finns i mina tankar hela tiden! all eloge för att ni är så starka som ni e! En annan bara bölar! Men känner i mitt hjärta att detta kommer bli bra! Vi hörs sen efter operationen! Ska försöka nana lite nu så jag kommer upp i sängen imorgon bitti! Pusssssssaaaaa Linus myket från moster! Kommer upp å gör det sj fast han kan inte få för många!

2009-10-02 @ 23:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0