Linus första "fylla"

På lördagen tog dom sänkan igen och den var fortfarande hög och Linus fick bara högre och högre feber. Dom kopplade även in honom på dropp eftersom han äter och dricker dåligt. Linus sov i stort sett hela dagen och vi sen reda på att dom skulle röntga skallen på honom för att utesluta att det var något från operationen han genomgick den 26 aug. Det var inte det lättaste att hålla honom stilla när dom röntgade, varförskulle han ligga sådär och helt stilla undrade han nog. Men efter mycket skrik och några krokodiltårar lyckade vi att ta dom bilderna som behövdes. Sen fick vi svar att dom inte såg några förändringar utan bara att det var lite svullet runt såret där dom opererade. Så det var ingen fara med det. Eftersom dom inte hittade nåot på röntgen beslutade dom att dom skulle göra en ct röntgen på honom för att kolla en extra gång. Nu var dom då tvungna att ge honom lugnande eftersom han måste ligga helt stilla. Efter den första sprutan var LInus precis som innan, dom berättade att dom flesta barnen somnade av den dosen, men dom fick ge Linus en till. Efter den andra var han fortfarande vaken men kunde ligga stilla. När vi var påväg upp till avdelningen ser man hur Linus ser lite alkohol påverkad ut och han log, hade nappen på sne och var jätte glad. Han satt i sängen och målade men hade för sig några konstiga skrik då och då.. Åh vad han kommer att höra detta när han blir äldre.. Linus var på topp humör resten av kvällen och däckade sen för att vakna varje kvart för att vara jätte grinig. När jag väl lyckades att få honom att somna igen och jag gick å la mig dröjde det inte många minuter innan jag hör hur Linus ligger och kräks i sängen. Jippi jätte kul tänkte jag så det var bara att ringa på sköterskorna så dom fick byta sängkläder medans jag torkade av Linus. Åter igen lyckas jag att lägga mig för att precis somna och då kräks han igen, bara att göra samma sak igen, byta sängkläder och torka av lillemann. Nu tog jag tempen på honom och då hade han 40,2gr i feber så förstår varför han kräktes. Sen får jag veta att dom inte hittade något på ct röntgen så då kunde jag slappna av och somna då hade klockan hunnit bli halv två. Sov la sådär den natten och vet inte om jag vaknade alla gånger dom var inne för att kolla Linus.



Lite lätt groggig

 


Go och gla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0