Uppdatering efter operation

I går vart det inte så mycket skrivande eftersom vi var något hos Linus och sen umgicks vi med varandra genom att vara hemma och fixa lite saker, bla så betalade vi min ring =)
Jag kan ju börja med att berätta att operationen gick bra och dom fick tömt ut mycket var fullt med bakterier i. Dränet är på plats och nu ska det sitta i några dagar för att dränera ut det sista varet. Vi får veta att Linus är mycket lägesberoende för att det inte ska rinna ut för mycket vätska och för snabbt. Så han får inte vara i famnen på oss, han måste ligga ner, vi får absolut inte ändra läge på sängen mm. Efter att vi varit hos Linus en stund beslutar vi oss för att gå och lägga oss ett par timmar för att få sova något. 
Jag vaknar på lördagen av att den kkommer in två som ska städa rummet och kollar yrvaket upp på dem. Måste ha sett kul ut. Sen gick vi upp till Linus för att se hur han mådde och han var lite gnällig för han hade ont och var jätte trött, det värsta var nog att han ville så gärna komma upp till mig men han fick ju inte det och förklara det för en två åring som har ont... Vi har två jätte bra och trevliga manliga sköterskor som ser efter Linus och vi får ett jätte bra bemötande av dem.


Första bilden på Linus efter operation



Vi rådgör med dom hur dom tycker att vi ska göra och dom tycker att vi ska åka iväg en stund och koppla av lite och vila upp oss. Och det kände vi också att vi behövde. Vi åkte bla till affären där jag beställt min ring och betalde den samt skicka iväg den på gravyr. Sen åkte vi förbi Ia och hälsade på henne på jobbet. Vi for sen hem och jag tog en helt underbar dusch men tankarna bara snurrade om Linus hela tiden. Vi åkte upp till Linus och gosade med honom och man märker att han fortfarande inte mår bra, min lille plutt, ja liten kan man allt kalla honom nu. Han har gått ner i vikt och väger ju 11,2kg så när vi kommer hem ska jag göda honom med grädde. Vi bestämde oss att när han hade somnat skulle vi fara iväg igen för att äta och ladda batterierna. Vi köpte med oss mat och åkte hem till Aina mfl och åt. Sedan skulle vi möta upp syrran utanför sjukhuset så att hon kunde följa med oss upp och hälsa på Linus. Linus sov det mesta av tiden men vaknade upp en liten stund, då visade Jessica att hon hade med sig en tiger som Volkan hade haft när han var lite och att Linus skulle få ha den nu, han är hennes lejon somhon säger.


 


Far och son


Vi får veta att dom på avdelningen behöver ha vårat rum och att dom ska lösa det för oss med sovplats på ett annat sätt och dom plockar ihop våra saker. Vi följer Jessica ut när hon ska gå och Daniel kommer med en bra ide om att vi sover hemma för att få komma bort lite.
När vi varit på avdelningen och pratat med personalen att vi åker hem och sover skulle vi ner till Linus på iva för att prata med dom om det. Jag går efter Daniel och frågar när vi nästan är vid utgången vart vi ska, han säger till bilen och då frågar jag om vi inte ska prata med dom på iva om att vi åker hem.. Vi skratta så vi nästan vek oss dubbla när vi vände om för att åka upp igen. När vi pratat med dom åker vi ner igen och kommer ut på parkeringen då kommer Daniel inte ihåg vart vi parkerat vi yrar runt på pakeringen som två dårar och jag inte heller komma på vart vi ställt oss. Daniel går och trycker på larmdosan till bilen så att han ska se när den blinkar, han tror att han minns att vi ställde oss på parkeringen på framsidan och går dit. Å där på parkering står våran bil och vi fick oss ett gott skratt igen. Jag ringer Ia och beställer kaffe och säger att vi är där om 30min. När vi sitter och dricker kaffe så berättar Daniel att han inte berättat en pinsam sak för mig. I onsdags så hade han varit på dass på jobbet och somnat sittande på toastolen och det var inte nog med det, han hade vaknat av att han slog i huvudet i väggen!! Ojoj vad vi skrattade så nu vet jag att Daniel är mänsklig han med och reagerar på det som hänt. När vi kommer hem så lägger vi oss direkt och jag har jätte svårt för att sova då jag känner mig både dum och som en dålig mamma som lämnar mitt barn själv på sjukhuset. Det snurrade mycket tankar om detta innan jag lyckades att somna så jag har sovit väldigt lätt i natt för jag var orolig för att inte höra telefonerna som låg brevid mig om det skulle hända något med Linus. Daniel lät mig sova och han åkte upp till Linus på sjukhuset och allt såg bra ut. Linus kommer att få vara kvar där över natten tills i morgon. Det kommer tydligen fortfarande ut lite var ur skallen på Linus, det är ju bra i sig att det gör det. Daniel berättade att dom had fått göra ett nytt ingångshål iallafall på Linus, detta hade dom gjort på sidan ovanför örat på honom. Det bästa med allt är ju att jag får hålla honom i famnen om han orkar och vill det. Det har varit jätte skönt att vara hemma men tankarna är bara hos LInus hela tiden. Jag har försökt att sitta och fixa lite med saker inför bröllopet men kan inte riktigt koncentera mig på detta, sen känns det som om man måste behaga så många olika viljor på bröllopet. Men igentligen är det ju bara jag och Daniel som ska ha det bäst och alla andra kommer i eftrehand men snäll som man är vill man behaga alla och ens planer går inte ihop. Nä nu längtar jag mycket efter Linus men vet att han behöver sova så vi är nog hemma en stund till. Åh vad jag vill ha honom här hemma hos mig =( 

 


Kommentarer
Postat av: Fia

Hej hopp. Var super mysigt att ni kom förbi igår. Vi vill alla att Linus skall komma hem.

Sedan vet du att du alltid skall be om min hjälp för bröllopet...därför jag finns här. Det e ju det man har brudtärna till.

Kommer upp snart till er :D

2009-10-04 @ 17:38:09
URL: http://psiloveshoes.blogg.se/
Postat av: stora syster

Bra Helene att du skriver av dig! Tänker på er hela tiden! Han kommer snart bli kry! Ååååå du...... du ska inte behaga andra på erat bröllop utan detta är din å Daniels dag! Kram påer!

2009-10-04 @ 17:49:56
Postat av: Carlsson

Superskönt att han är på bättringsvägen i alla fall. O som storasyster säger. Ni ska inte behaga någon. Alla andra ska behaga er och förgylla eran dag. Kram på er från Maria, Daniel och vovvarna!

2009-10-04 @ 23:04:04
URL: http://hem.bredband.net/b5109
Postat av: Linda

Hej gumman.Så skönt och höra att operationen gick bra.Tänker på er!Beträffande eran stora dag så är det ju såklart inte du som ska behaga andra.Det kommer ju att vara din och Daniels dag,eller hur!Och alla ska vi behaga er givetvis!Puss o.Kraam

2009-10-04 @ 23:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0