Öva i kyrkan

Idag har vi träffat prästen i kyrkan för att gå igenom vigseln med oss. Först så satt vi ner och pratade igenom hur jag och Daniel träffades sen så ställde han några frågor som inte alls var lätta att svara på. Men det gick efter lite tänkande. Han lovade oss även att vigseln inte skulle bli längre än 30min och det är vi glada över då vi båda har dunder dunder scenskräck. Sen gick vi in i kyrkan och gick igenom hur hela vigseln skulle gå till. Vi började utanför dörrarna och gick fram emot altaret och sen så gjorde vi hela vigseln som den skulle vara. Vi fick lära oss hur han skulle läggar ringarna i handen på oss så att man inte av misstag skulel tappa dem. Efter övandet gick vi och satte oss igen och började prata om vilka psalmer som skulle sjungas och det vi kom fram till var att vi ville ha något som hör julen till och något som alla kan sjunga med i. Vi fick med en skiva med ingångsmusik ock vi skulle fundera ut vilken vi ville ha till bröllopet. Sen sa vi hejdå och åkte iväg. Det första vi gjorde var att sätta på skivan i bilen och lyssna på det. Trodde jag skulle dö när jag hörde vissa, några lät som begravningsmusik och några lät som draculas musik. Men vi fastnade för några som vi kan tänka oss.





Kyrkan utefrån


Inne i den super mysiga kyrkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0