Mr röntgen

Idag vaknade Linus som vanligt vid 7,30 och var jätte ledsen för han hade så ont. Efter det var det inte så mycket tid över innan vi skulle ner på mr röntgen där Linus sövdes i mitt knä, det känns så konstigt att lägga ifrån mig honom på en brits och sen gå därifrån. Ia hade kommit medans dom sövde Linus och vi gick ner till cafet för att fika och sitta och tjöta medans Linus var iväg. Efter fikan gick vi upp till vårat rum för att kolla på olika brudbuketter, oj vad svårt jag har att välja. Efter ett tag kommer dom in och säger att Linus håller på att vakna så vi går upp till honom, det tar en liten stund innan han vaknar och sen kommer det en sköterska upp som ska hjälpa oss att komma ner till avdelningen igen. Trots att Linus är groggig efter att han varit sövd så ska han kasta boll och ber om mat. Jag höll på att trilla om kull när han ville ha det och hämtar hans mat som idag var köttbullar och potatis, han åt fyra av fem köttbullar och en halv potatis och det är rekord på två veckor. 




Mmm gott med mat

Efter maten ville han måla så det var bara till att ta fram papper och pennor. Han målade teckningar till både mig och Ia. När Ia skulle gå så blev Linus jätte sur och la Giggy över huvudet och surade där under, såg så kul ut. Efter detta så däckade han så vi fick väcka honom strax efter fem, annars hade han varit vaken heeela natten. Vi fick svar på om röntgen visat något och det som den visade var att det fanns lite vätska kvar med bakterier i och detta är inget som oroar läkarna utan han ska fortsätta få sin antibiotika som han får nu. På kvällen kom Robban förbi och Linus blev jätte glad. Linus fick inte gå upp en avdelning för mig och kolla på fiskarna utan jag tyckte att vi kunde göra det i morgon då slängde han sig över till Robban och sa gå dit. Vi följde snällt Linus anvisningar om hur vi skulle gå och först ledde han oss ut till hissarna, tryckte på knappen för att åka ner och när vi kom ner så ville han inte titta på båten utan han skulle ut och följa med Robban hem!

 
Måla är kul

 


Kommentarer
Postat av: ia

Hej. Ja gud va förvånad jag var när han började käka så mycket...och vad skönt det var att se det. Hade super mysigt idag tills Linus blev sur på mig för jag skulle gå. Inte lika kul :D Kram kram

2009-10-08 @ 22:33:35
URL: http://linusmammas.blogg.se/
Postat av: ia

Oj blev fel blogg adress innan :D

2009-10-08 @ 22:34:37
URL: http://psiloveshoes.blogg.se/
Postat av: Annika

underbart å se dom korten på Linus...

2009-10-09 @ 09:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0