Linus opereras

Känner att jag måste uppdatera då jag vet att det är många som läser min blogg och undrar hur det går med Tarzan Monstret Linus Qvist.
Kan ju börja med det att vi var tvungna att skrubba Linus innan han skulle ner på mr och operation och han fick en jätte fin fresyr efter att håretr torkat,när vi skulle ner på mr röntgen så lyckades ju Linus och somna men det var la bra det för då slapp han att "vara med" på en sövning. Det gick jätte bra att söva honom han somnade in så fint så. Efter att han somnat tog jag med mig Giggy upp på avdelningen för att tvätta honom då han åter igen hade blivit grå. Efter detta så äter jag lite lunch och tar en härlig promenad i det fina vädret. Min storebror ringer mig och vi träffas och tar en fika. Sedan går jag upp på avdelningen igen för att invänta att dom ringer mig då Linus håller på att vakna.


Linus ny skrubbad

Äntligen kommer en sköterska och säger att han håller på att vakna upp och jag får gå dit. Det tog en liten stund innan han vaknade och direkt efter det skulle han upp i mitt knä. När vi är påuppvaket kommer Daniel dit och en av de första sakerna Linus frågar efter det är glass och Daniel går snällt ner till avdelningen och hämtar detta. Till en början med var det lite jobbigt att hålla Linus med dom två slangarna som stack upp ur sidan på halsen på honom men sen vande man sig vid det. När Lins precis hade smakat på glassen säger en sköterska till att han inte får äta något för en läkare ska komma och prata med oss. Vi fattade direkt att det skulle bli operation, men vad visste vi inte. Läkaren kommer upp och pratar med oss, han berättar att det är cystan som har blivit infekterad och innehåller massa okända bakterier sommåste tas bort. Vi fick information att han genast skulle iväg och plocka bort cystan och det betydde att vi skulle åka till Sahlgrenska för att göra denna operation.



Cvk slangen som dom opererade in

Vi blir nerullade på rummet och får information att det kommer en ambulans och hämtar oss vid fyra. Daniel följer med och tvättar Linus inför operationen och jag plockar ihop våra saker i rummet. Vi får även veta att Linus ska opereras vid sextiden. Daniel åker före oss med alla våra saker och jag och Linus väntar på ambulansen vi ska åka som kommermtcket senare än vad vi fått veta. Väl framme har Daniel redan kommit dit och vi får ytterligare en ny tid för opertaion och detta är kl 20 så då var det bara till att vänta igen. Vi får först komma in i ett rum där det ligger två andra personer däräven LInus ska ligga sen. Jag och Daniel får ett rum längre ner, Linus får även en gigantisk nalle som håller en liten nalle i famnen. Under tiden vi väntar lyckas ju Linus åter igen somna men han vaknar precis när vi ska åka upp på operationen. Väl nere vidoperations salarna får jag och Daniel på oss gröna sterila rockar för att vi ska kunna följa med in. Linus får sitta i mitt knä medans dom söver honom och när han väl somnat sliter dom honomur famnen på mig och det ser så hemskt ut när dom gör det att det brister för mig, tårarna bara sprutade, man får inte vara så hårdhänt mot min lille prins. Läkaren berättade att dom inte ska ta bort cystan utan att dom ska tömma den på bakterier som orsakar infektionen Linus har i kroppen. Vi ifrågasätter detta  med att vi fått information om att den skas tas bort. Läkaren berättar att det kommer att ske vid ett senare tillfälle då LInus återhämtat sig helt från hjärnhinneinflammation, blodförgiftning och denna infektionen. Dom kommer sen behöva göra en operation till då dom kommer att punktera cystan med flera små hål så att den går sönder, den komme altså INTE tas bort utan bara punkteras. Efter att vi lämnat Linus på operation åkte vi iväg för att äta lite och kontakta våra familjer så dom vet vad som händer och sker. Just nu när jag skriver detta är klockan 23.30 och dom har fortfarande inte ringt och sagt att Linus är på uppvaket. Så min räddning just nu är att blogga,Daniel är ett jätte stort stöd till mig men här får jag ur mig mina känslor. Just nu så känns sjukvården helt skit men sen vet jag att det inte är vanligt att få infektion såhär som Linus fått.
Tack all familj och vänner som stöttar oss i det här vi uppskattar verkligen era tankar och välmenande ord till oss!!


Gången påväg till Linus efter operationen

 

 

 


Kommentarer
Postat av: anna

Hej vännen.. <3



Blogga på... Du måste få ur dig det du känner annars kommer du bli tokig. Och du är kanske som jag. Jag gör det ibland bäst via text även om Peter lyssnar extremt bra på mig så känns det inte som samma sak.



Tror tyvärr att det är vanligare än man tror med att drabbas av infektioner efter operationer :( Stackars lilla linus. Tur att giggy är ren och fin nu i alla fall ;-)



Kramar

2009-10-03 @ 08:11:54
URL: http://www.nogg.se/annis83
Postat av: stora syster!

Tänker på er som vanligt! Älskar er mest!

2009-10-03 @ 11:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0