Glömt och skriva

Aj då då har man glömt att skriva här på bloggen, så vad har hänt det senaste..  Linus har fått ny antibiotika igen som vi tycker funkar mycket bättre än dom andra han haft. Han har fortfarande feber men börjar bli sitt gamla jag igen och busar så gott han kan. Han vill fortfarande inte gå men vi ska få träffa en sjukgymnast som ska hjälpa oss med lite övningar så han blir starkare i benen, just nu vinglar han fram som en ettåring som precis lärt sig gå. I torsdags gjorde man en ny mr röntgen på honom och den visade inget nytt och man kolalde Linus cvk eftersom man har svårt att spola igenom den. I fredags gjorde man ett EEG på Linus för att kolla om han har tendenser till eleptiska anfall då han har legat och stirrat rät ut i luften utan att man får kontakt med honom. Detta gick jätte bra då han stenslocknade i famnen på mig vilket han skulle göra. När vi satt där i sängen lyckades även jag att somna till lite. Innan vi gick in på EEgn så hade Mamma och Aina kommit upp för att hälsa på oss, efter EEgn så åkte vi upp och fikade  med Daniel som precis kom när vi var klara.. På lördagen fick vi veta att Linus skulle sövas för dom skulle fixa cvkn på honom så efter kl 06 fick han inte äta någon fast mat och efter 08 fick han inte dricka något mer. Klockan vart 10 och vi frågade hur det gick med operationen och det kunde dom inte svara på. Klockan vart 12 och vi frågade igen hur det gick eftersom Linus nu började bli hungrig dom sa då att han kunde få äta fast mat fram till 14. När jag gick strax efter 14.30 så hade Linus fortfarande inte fått komma upp på operation. På lördagen skulle jag hem till Ia då hon skulle ha lite partaj eftersom hon fyller år på måndag. Så det var bara att åka in till stan å handla present till henne. Det blev en silverlänk med två berlocker på och naturligtvis en rosa bukett. Kvällen hemma hos Ia och Jocke var jätte trevlig men kände att jag ej kunde slappna av helt då jag tänkte mycket på hur det gick med Linus. Vid 22 tiden får jag ett sms av Daniel där det står att dom är påväg till röntgen. Daniel ringer mig efter detta och berättar att dom bara röntgat cvkn och att det inte blir någon operation av den idag då det är helg. Jag blev rasande och sa att det var tur att inte jag var där för då hade dom fått höra både det ena och det andra av mig. Efter detta kommer en narkos läkare ner och fixar till cvkn tillfälligt så den håller ett tag till. Jag trodde det skulle vara skönt att få sova hemma men jag sov dåligt och bara drömde en massa om Linus och sjukhuset. På söndagen hämtade pappa mig och vi åkte upp till Daniel och Linus. Linus vart sååå glad när han fick syn på mig och skulle med det samma upp i famnen på mig. Även Ia kom förbi och hälsade på med lite tårta från i lördags och det var dunder gott. Jessica, Volkan och Ello bello var här och hälsade på, LInus verkligen sken upp när han såg dom. Han och Ello satt i sängen och lekte med de saker vi har i rummet och det såg så jätte mysigt ut.



Ello och Linus

Kusin Vaolkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0