Fortsättning på torsdagen

Vi var i väg och dom gjorde hjärtultraljudet och det visade inget precis som dom sa att det inte skulle göra. När vi var där nere så kom Ia och efter att vi lämnat Daniel och Linus på rummet begav vi oss till stan för vi skulle möta upp Linda där för en fika och jag skulle berätta om bröllopet. Jag och Ia kikade lite i butiker men jag hade inte riktigt ro att kolla eftersom mina tankar bara snurrade om Linus. Vi skulle möta Linda vid lejon trappan, och här sprang det runt en gigantisk fiskmåsunge som såg ut som om den kunde hoppa på oss när som helst. När vi sen mött upp Linda begav vi oss till Cafe dunord (vet ej om stavning är rätt på namnet)  som serverar köttbullar. Här satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord. Efter det gick vi vidare för att ta en fika på ett jätte mysigt ställe som heter Soho och även här vart det mycket prat. Fick under tiden ett sms av Daniel där det stod att dom hade badat Linus i bakteriedödande medel för dom ska sätta in en slang i ett kärl på nyckelbenet eftersom dom andra täpper igen så fort, detta ska tydligen vara mycket bättre än på dom andra ställena. Sen ska han ju på Mr röntgen i morgon för dom ska se om det finns som en varkula där dom opererade Linus, detta kan vara orsaken till den infektion som det visar att Linus har i kroppen, om det är så, så kanske dom måste dränera detta och då blir det operation och dom sätter ett dränage som ska tömma ut detta. Sen beslutade dom även att Linus ska få morfin så mycket som han behöver så att han slipper att ha ont. Imorgon kommer domäven att koppla in ett näringsdropp då han gått ner ganska mycket i vikt. Han gick från 12kg till 11,2 och det är ganska mycket för ett barn.
Pappa och min syster Lotta var här också idag, pappa kom med massa godsaker till Linus och Lotta var här för att hjälpa oss att prata med sköterskorna och ställa de frågor vi har och agera lite tolk. Vi har upptäckt att dom är bra på att prata så att man inte riktigt förstår och dom antar att man ska göra detta. Vi betsämde även att Lotta ska komma hit på måndag och sitta ner  med oss och läkaren och prata.
För att Linus ska bli bättre fortare ska vi försöka att göra det ännu bättre för honom genom att dra ner på besöken, ha mörkare i rummet, tala tystare och ha det så lugnt runt omkring honom som möjligt. Detta blir inte det lättaste men vi ska försöka göra det så bra som möjligt.
Har fått hit mitt minneskortshållare och ska ladda in bilder så fort jag kan, jag upptäckte att jag inte kunde ha i den samtidigt som internet hållaren. Lite små arg blev jag. Men men det löser sig med det



Ia på lejontrappan innan vi träffade Linda


Den gigantiska fiskmåsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0