Dränet tas bort

På måndag morgon åker jag upp till Linus så att jag är där till nio och då hade han somnat om igen men hade varit grinig på morgonen. När Linus vaknar har han ont i huvudet och han får morfin för detta. Vid elva tiden kommer Ia upp till mig med kaffe och vi sitter och pratar och underhåller Linus så gott det går. Sen när han somnar bestämmer vi oss för att gå ner och äta lite lunch. Vi äter kåldolmar båda två men dom slår inte pappas som han kom upp med i förra veckan =). När vi sen går upp till Linus så sover han fortfarande och vi bestämmer oss för att ta en promenad i det fina vädret. Efter den härliga promenaden går vi åter igen upp till Linus och då ligger han där utan turban ner sövd och dom hade tagit bort dränet, vi hade lyckats att missa nevrokirurgen precis. Så nu var det bara till att vänta på att Linus skulle vakna igen Jag får även en jätte glad nyhet och det är att vi ska tillbaka till Östra igen och till den avdelningen vi var på innan vi kom till Sahlgrenska. Så nu var det bara till att vänta på att Linus skulle komma och att ambulansen skulle komma. Daniel hann att komma upp innan ambulansen kom och Ia hann att åka hem. Först vid åtta tiden kom den och jag fick sitta med Linus i famnen medans vi åkte. När vi hade kommit in i vårat så var det första jag gjorde var att möblera om där inne för att få lite större plats. Sen kom pappa förbi med mat och det var helt underbart gott. Under tiden jag åt som kom läkaren in och hälsade oss välkommna tillbaka och berättade hur det skulle vara med kontroller under natten och fram till ett skulle det vara en gång i timman. Sen var det bara till att krypa till kojan för jag var dunder trött.


Linus ner sövd efter dom tagit dränaget



Såret efter operationen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0